2018. július 30., hétfő

Sonkás krokett - Croquetas de Jamón

Pár hete jártunk Spanyolországban, és teljesen lenyűgözött minket a spanyol konyha. Próbáltunk minél eldugottabb éttermeket keresni, hogy ne a "turistáknak való" helyeket látogassuk, hanem ahova a helyiek is járnak, és ahol autentikus falatokat tömhetünk magunkba. :)
Az egyik kedvencünk a sonkás krokett volt, kóstoltunk többfélét, nagyon addiktív csemege, úgyhogy az első dolgom az volt, hogy rendeljek egy spanyol szakácskönyvet, amikor hazaértünk.
Ebből hoztam el nektek ezt a receptet, remélem nektek is ízleni fog. ;)



Hozzávalók 6 személyre (24 db): 50 g vaj, 1/3 hagyma, 70 g serrano sonka, 800 ml zsíros tej, 60 g liszt + a formázáshoz, csipetnyi szerecsendió, 1 teáskanálnyi só, csipetnyi fehérbors, 2 tojás, 50 g zsemlemorzsa, növényi olaj a sütéshez.

Elsőnek közepes lángon megolvasztottam a vajat, és rászórtam az aparóra vágott hagymát és a felaprított sonkát. A hagymának csak pudulnia kell, nem kell megpirítani. Közben egy másik edényben felforraltam a tejet majd félretettem.
Hozzáadtam a lisztet  a hagymához majd 5 percig kevergettem, hagytam pirulni egy kicsit a lisztet. A tejet kis adagokban adtam hozzá, közben folyamatosan kevergettem. Egy sűrű béchamelt kaptam. A legkisebb lángon főztem, szerecsendióval, sóval, borssal fűszereztem, és folyamatosan kevergettem, hogy ne ragadjon le.
A kisebb méretű tepsit kibéleltem sütőpapírral, beleöntöttem a béchamelt, egyenletesre simítgattam a tetejét, és hagytam kihűlni.
Mikor már éreztem, hogy megszilárdult, felvágtam 24 egyforma négyzetre, és lisztezett kézzel golyókat formáltam belőlük.
Egyenként bepaníroztam, és miután az olaj felmelegedett kb. 180fokra, szépen kisütöttem benne a kroketteket. Nedszívó papírtörlőre szedtem őket, és pár percnyi pihentetés után tálaltam.

Recept innen: Omar Allibhoy- Tapas Revolution


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése