2018. július 3., kedd

Apple crumble

Inkább ősszel vagy télen szoktam elkészíteni egy az receptet, de nyáron is jó desszert kerekedik belőle, ha egy kis fagylaltot kanalazunk mellé. Ezúttal a fahéjas alma vanília fagyival társult, de készíthetjük vaníliababos-epres-barackos-rebarbarás keverékkel is, igazából a fantáziánkra van bízva, mert mindenképp nagyon finom édesség lesz a végeredmény.

Hozzávalók: 30 dkg finomliszt, 17 dkg barnacukor, 20 dkg vaj, egy csipet só, egy fél citrom reszelt héja.
Az almatöltelékhez: 0.5 kg alma, 50 g barnacukor, őrölt fahéj ízlés szerint.
Tálaláshoz: vanília vagy karamell fagyi.

A sütőt előmelegítettem 180 fokra, majd egy tűzállótűlba tettem a kicsumázott, feldarabolt almát. Barnacukorral édesítettem, és megszórtam egy kevés fahéjjal is.
A tészta alapanyagát összedolgoztam, és egy morzsás keveréket kaptam, amit aztán egyenletesen rászórtam a gyümölcsre.
Kb. 40 percig sütöttem, mialatt az alma buborékozó, finom édeskés levet eresztett, a tészta pedig omlós, ropogós kéreggé vált. Tökéletes párosítás! :) Még forrón tálkákba szedtem, és húsítő fagyival tálaltam, aminek nagyon örvendett a lakóközösség. :D

Tipp: a tetejére szórhatunk darált diót, vagy szeletelt mandulát, zabpelyhet stb. Egyik sem fogja elrontani. :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése