2018. július 31., kedd

Katalán krém - Crema Catalana

Miután megkóstoltam, tudtam, hogy ez lesz a kedvenc desszertem. Krémes, könnyű, igazán gyümölcsös és fűszeres. Barcelonában ettem először, de ott tejszín nélkül készítették, és nem igazán éreztem ki a narancs ízét. Ha tehetitek, készítsétek el ezt a krémet, nem fogtok csalódni, ígérem!
Ez a recept is a Tapas Revolution könyből van, mint ahogy az előző recept is, amit megosztottam. Egyszerűen imádom ezt a könyvet, nem kizárt, hogy végig fogom főzni az összes receptet, mert zseniális. :D Na de vissza a katalán krémünkhöz!



Hozzávalók 5 személyre: 400 ml zsíros tej, 250 ml tejszín, 1 fahéjrúd, 1 narancs héja, 1 citrom héja, 7 tojássárgája, 90 g cukor, 20 g kukoricakeményítő, 5 ek. kristálycukor.

Beletettem a tejet, a tejszínt, a fahéjrudat, és a citrus héjakat egy edénybe, és forráspontig hevítettem, majd levettem a tűzről, lefedtem fóliával, és pihetettem egy órát. Ez a keverék a lelke a krémnek. Ügyelni kell rá, hogy mikor a citrusok héját reszeljük, a fehér rész ne kerüljön bele, mert attól keserű lesz a desszert.
Egy másik edényben 3 percig kevertem a tojás sárgáját a cukorral és a kukorica keményítővel, mialatt egy homogén keveréket kaptam. Ebbe öntöttem bele egy szűrőn keresztül a lehűlt tejes keveréket. Közepes lángon kezdtem el főzni, és közben folyamatosan kevergettem, mert miután felforrósodott a tej, kis lángra levettem, mert elég hamar besűsűrödik. A tojás miatt kell redukálni a hőt, mert ha végig nagy lángon csinálnánk, lehet rántotta lenne a végeredmény. :) 
Miután egy puding állagú krémet kaptam, kis tálkákba öntöttam, és hagytam megszilárdulni. Tálalásig a hűtőben pihentettem, majd kivétel után cukrot szórtam a tetejére, és flambírozó pisztollyal rákaramellizáltam a tetejére a cukrot. Ettől egy ropogós kéreg alakult ki a tetején, amit ha betörünk, ott van alatta a finom, édeskés krém. 



Recept innen: Omar Allibhoy- Tapas Revolution

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése