2018. július 5., csütörtök

Marokkói csirkeragu

Van úgy, hogy kívánja a szervezetem a kifejezetten fűszeres ételeket, ilyenkor szoktam indiai vagy thai ételeket főzni. Ma a marokkói konyha felé hajlottam inkább. Eredetileg csicseriborsóval szerettem volna készíteni a receptet, de mivel azt nem kaptam a boltban, ezért vöröslencsét használtam helyette, de ígyis nagyon ízlett a végeredmény.

Hozzávalók: 25 dkg csirkemell, 1 fej vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, 10 dkg koktélparadicsom, 10 dkg vöröslencse, 10 dkg bébi spenót, 1 teáskanálnyi pirospaprika, 1 ek. harissza paszta, fél teáskanálnyi római kömény, fél teáskanálnyi kurkuma, só, bors, olaj.

A csirkemellet falatnyi darabokra vágtam, és egy kevés olajon fehéredésig pirítottam. Ehhez hozzáadtam a felaprított hagymát és fokhagymát. Pirospaprikával, sóval, borssal, római köménnyel, kurkumával, harissza pasztával ízesítettem, és rádobtam a felezett paradicosmokat és a vöröslencsét. Annyi vízzel öntöttem fel, hogy ellepje, és ahogy szívta magába a lencse a folyadékot, folyamatosan pótoltam, hogy maradjon elég szószos. Mikor minden megpuhult, akkor szórtam bele a bébi spenótot, és pár perc alatt összefőztem. Kuszkusszal tálaltam.
Tipp: a csípős ízek kedvelői tehetnek bele még egy kis plusz chilit is.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése