2016. április 11., hétfő

Sajtos rúd

Ezt a vendégvárót elég gyakran szoktam sütni, eddig mindig nagy sikert aratott. Néha változtatok a recepten, és teszek hozzá ezt-azt, hogy még jobban feldobjam ezt a sós falatozni valót.

Hozzávalók: 25 dkg liszt, 25 dkg vaj vagy margarin, 25 dkg túró, 5-10 dkg sajt - attól függ, hogy mennyire szalad el velünk a ló :D, 1 tojás, 2 ek. tejföl, 2 tk. só, fokhagymás bors.

A vajat megolvasztottam és a túróval, tejföllel meg a sóval alaposan kikevertem, majd hozzáadtam a lisztet is. Van, hogy sokkal többet felvesz 25 dkg-nál, ilyenkor természetesen ki szoktam pótolni, hogy gyúrható állagú legyen. Ezután kinyújtottam kb. fél cm vastagra, és tetszőleges csíkokat vágtam belőle. Akinek van, az használhat a művelethez derelyevágót, vagy pizzaszeletelőt. A csíkokat egy sütőpapírral bélelt / kiolajozott tepsibe fektettem, lekentem a felvert tojással, és bőségesen megszórtam reszelt sajttal. Hogy ezt az egészet megkoronázzam, megszórtam fokhagymás borssal, hogy még intenzívebb íze legyen. Kb. 15-20 perc kell neki előmelegített sütőben, aztán lehet fogyasztani. Legjobb még melegen, nem is lehet megállni, hogy ne egyen rögtön akkor belőle az ember, olyan fantasztikus illatot áraszt magából, miközben sül. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése