2017. január 29., vasárnap

Sült paradicsom krémleves

Mióta ilyen hideg van, határozottan több levest készítek, de próbálok nem leragadni a már ismert ételeknél, hanem folyamatosan bújom az internetet újabb ötletekért. Így találtam rá erre a fűszeres, pikáns, melengető levesre, ami garantáltan átmelegít egy hideg téli napon. :)



Hozzávalók: 3-4 nagy fej paradicsom, 4 gerezd fokhagyma, 1 fej vöröshagyma, olivaolaj, bazsalikom, só, cayenne bors, chili pehely.

A paradicsomokat és a hagymát felnegyedeltem, majd tepsire helyeztem a fokhagymával együtt. Kapott egy kis löttyintésnyi olivaolajat, majd sóval, feketeborssal és bazsalikommal ízesítettem. Addig sütöttem, míg a hagyma egy kis színt nem kapott, ekkorra már olyan illatok keringtek a konyhában, hogy már alig bírtam kivárni, hogy elkészüljön a leves. :)
A megsült zöldségeket ekkor egy edénybe tettem, felöntöttem egy kis vízzel, és így rotyogtattam 10-15 percig. Én jobban szeretem a krémleveseket sűrűbben, úgyhogy nem öntöttem fel túlságosan.
Ezután összeturmixoltam, cayenne borssal és chili pehellyel ízesítettem, és tűzforrón tálaltam. :)
Aki szereti, piríthat rá kenyérkockákat, vagy tehet bele reszelt sajtot, tabascot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése