2015. január 26., hétfő

Céklasaláta

Hozzávalók:

- 1 nagy fej cékla
- fél fej lilahagyma
- fél répa
- 4 ek. majonéz
- 2 ek. tormás mustár
- fél citrom leve
- só
- bors
- 1 nagy pohár tejföl (330g)
-  opcionális: feta

A céklát meghámoztam, és nagylyukú reszelőn lereszeltem - utána nem nyomtam ki a levét, mert minden cseppje kincset ér, vétek lenne nem meghagyni. Egy jó nagy fej lilahagyma felét apró kockákra vágtam, ezt hozzáadtam a céklához, majd egy fél répát kislyukú reszelőn hozzáreszeltem.
Ezután elkészítettem az öntetet: 1 nagy pohár tejfölhöz hozzákevertem a tormás mustárt, a majonézt, a fűszereket, és fél citrom levét is belefacsartam, amitől kicsit pikánsabb lett. Lehet kísérletezni a mennyiségekkel, hogy édesen vagy savanykásabban ízlik-e jobban, esetleg több hagymával - nálam ez az arány tetszett a legjobban. :) Nálam sajttal-bazsalikommal töltött csirkemell mellé készült, de önmagában is megállja a helyét, ha egy kis feta sajttal gazdagítjuk. Nálam már felváltotta az amerikai káposztasali helyét a top3 kevenc salátámnál. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése